onsdag 7. november 2007

Motorsykkel og sko inne, sikling og engelske gloser

Paa tide med en oppdatering, her gaar dagene i ett, fylt med program, men med en forstuet tommelfinger har jeg faktisk kvelden fri. De to andre jentene mine er aa spiller wolley, noe en hoven finger forhindret meg i aa vaere med paa i dag.
Dagene her i Bolivia gaar med til spanskkurs, ungdomsarbeid, wolley (volleyball med veggene som medspillere), spansklekser, middag med "familien", barnehjem og mye mye mer.
Barnehjemsbarna er utrolig skjoenne, men lukter vondt, sikler, spoer om engelske gloser jeg ikke kan, saa kjent strofe: vet ikke, men paa norsk er det..." - greit, da glemmer de at det var engelsk de ville vite. Dividering er annerledes paa spansk, men forstod det heldigvis til slutt.
Andre ting - mamma her har du noe aa laere, skoa skal vaere paa hele tiden, inne som ute, og saerlig naar du har gjester. Og motorsykkelen, den er trygt plassert inne i stua, ja naar man ikke har garasje, hvor skal man ellers ha motorsykkelen? Loff til frokost og kvelds.
Jeg faar skrive mer en anen gang, skal proeve aa ikke la det gaa saa alt for lenge foer neste livstegn kommer.
Klem fra Birgitte!

3 kommentarer:

gillgill sa...

Her er skoa på beina for nå er kukda kommet ned til bakken og litt til og tenk så smarte trekkfugler er som pendler mellom sommer og sommer, - det er inteligens på høyt plan det når de flyr høyt der oppe mot der varmen befinner seg og motorsykler er parkert i stua. Hilsen mor og Egilbirgittepappa

Amalie sa...

Høres ut som du har det bra - Japan er helt motsatt ang sko: i alle hus er det et trappetrinn opp, du setter skoene fra deg nede og får på deg tøfler når du kommer opp. Alle hus har masse par tøfler til gjestene. I kirkene har de vanligvis plast-tøfler, så de overlever de varme somrene:)

Unknown sa...

Det å ha motorsykkel (scooter) i stua høres helt greit ut for meg, men kan nok gi problemer opp trappa i vår nåværende bolig. Atter et argument for å ha alt på et plan.